perjantai 2. elokuuta 2013

Tunnetilojen vuoristorata

A odotti minua kovin kotiin kesäreissuiltani, ja olikin suorastaan imelä paluuni koittaessa. Harvemmin harrastamme minkäänlaista pussailua, mutta nyt kyseinen herra oikein intoutui makaamaan sohvalla ja pussailemaan. Mutta missä vika, kun en ollutkaan onnessani?
Lähinnä toivoin ajatuksissani olevani jatkuvasti jossakin ihan muualla, ja suustani meinasi lipsahtaa lauseita kuten: "me ei olla hyvä pari, sä et kuitenkaan haluu edelleenkään olla mun kanssa oikeasti, ja mä oon ihastunu toiseen". Sattuneesta syystä pidin kuitenkin suuni visusti kiinni. Täysin normaalia en kuitenkaan kyennyt esittämään, sillä vaivuin ajatuksiini niin usein, että jopa A alkoi kyselemään.

Kaikki vaikuttaa ulkoisesti niin hyvältä, mutta kun tämänkin suhteen taustalla on tarkka muistikuva sanoista: "mä en koskaan haluu seurustella sun kanssa.", on tilanne hieman kimurantimpi. Ei tiedä mihin luottaa, ja luottaako ollenkaan yhteenkään suudelmaankaan. Sekin kun saattaa olla vain ei-mitään. Minä taas pidän sitä yhtä ainoaa suudelmaakin merkityksellisenä, koska tapoihini ei kuulu jaella niitä kenelle tahansa.

Tämän ihastukseni osalta olen myöskin täysin hukassa, kun en tajua yhtään, mitä hän haluaakaan. Toisaalta haluan uskoa ja luottaa, ettei hän ole paskanjauhaja tai mikään muukaan liero, mutta koskaan ei voi tietää. Uskotaan näin aluksi hyvää, vaikka ihan täydellä varmuudella en sitäkään tällä hetkellä tee muutamien epäilyttävien asioiden suhteen. Toisaalta ne epäilykset saattavat johtua molemminpuolisesta pelostakin, mutta kärsivällisyyteni ei meinaa riittää odottamiseen millään. Minä kun haluaisin hypätä hänen syliinsä, ja kadota auringonlaskuun.

Vielä kun oman suhdestatuksenikin todella tietäisin, olisi tilanne helpompi kaikin puolin. A:n vastausta on suorastaan turha kärkkyä, ja päivästä riippuen sekin vaihtelee tuuliviirin lailla.
Taitaa tähän(kin) tilanteeseen vain aika auttaa. Etenkin tämä muutaman päivän mittainen hengähdystauko miehistä.

Rakastaa - ei rakasta - rakastaa - ei rakasta - rakastaa? Niin ketä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti