sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Ei musta vaimoks oo.

Tähän pariin lähipäivään on mahtunut muutamia kohtaamisia.

Ensimmäinen tapahtui K:n kanssa raitiovaunussa, kun mieslauma teki meille tilaa poistumiseen, ja muutamia vihjailevia lauseita hymyineen tuli vaihdettua. Niitä hassuja hetkiä, jotka piristää tavallista päivää huomattavasti.

Toinen oli pitkä hymyilevä katse jonkin purjehtijan kanssa, kun hän veneellään lipui ohitseni minun istuessa rannalla.

Kolmas olikin sitten ihan oma projektinsa. Nyt kuvioihin astuu Nössykkä.
Nössykkä on minua hiukan vanhempi, mukava, kiltti ja ihan hauskannäköinen tapaus. Kivaa seuraa ajan kuluttamiseen. Periaatteessa oikein potentiaalista miesainesta, mutta muutamat asiat ovat tuttavuuden alusta asti häirinneet:

1. Nössykkä oli etsinyt minut erikseen eräästä nettipalvelusta (ei tosiaan treffisivusto), ja lisännyt itsensä sinne minun takiani. Ihan imartelevaa, mutta vähän häiritsevää.

2. Ensimmäisellä tapaamiskerralla Nössykkä halusi lahjoa minua, ja oli ollut tuntia ennen kärttämässä tapaamispaikalla. En tosiaankaan ollut rohkaissut mitenkään, vaan sanonut, että uusiin ihmisiin voi aina tutustua, eikä kahvinjuonti minulta ole ainakaan pois. Lisäksi Nössykän kaveri kirjoitteli minulle jonkinlaisia suosituspuheita.

3. Liika imartelu ulkonäöstä ja erityisyydestäni on jo hiukan häiritsevää. Kohteliaisuuksia on ihan kiva kuulla, mutta rajansa kaikella. Minäkään en ole täydellinen.

Toisin sanoen siis Nössykkä vaikuttaa yli-innokkaalta, ja juuri sellaiselta mieheltä joka ei ole koskaan ollut naisen kanssa. (ajatuksin kokemattomasta säätäjästä kammottaa..) Pientä hermoilua jatkuvasti, joka on lähinnä ärsyttävää. En myöskään ole hänen mielikuviaan itsestäni ruokkinut mitenkään, vaan pitänyt välimatkaa, mutta jutellut kyllä välillä niitä näitä, ja suostunut tapaamaan muutaman kerran. Ihan täysin kaverina omalta osaltani. Nössykän tilanne taas vaikuttaa hätäiseltä vaimonmetsästykseltä. Juuri sellaiselta "no kun kavereillakin on tollanen nainen, niin munki pitää saada".

Useasti mietin miehen nähdessäni, osaisinko kuvitella hänet sänkyyni. Jos en, ei minua jaksa innostaa.Tuon asian kanssa olen tarkka, enkä tosiaan kelpuuta ketä tahansa. Turha on haukkua nirsoksi, pihtariksi tai ties miksi muuksi, sillä minulla on oikeus päättää itsestäni. Kuten jokaisella naisella, kuin miehelläkin.
Jos ei kerralla kolahda, ei kolahda myöhemminkään.

Sori, Nössykkä, vaikka ootkin mukava, ei musta panoks vaimoks oo. Ainakaan sulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti